Arran de les crítiques que va rebre Donald Trump per la seva conversa amb el president ucraïnès el passat mes de juliol, i que va motivar l'inici del procés d'impeachment, ha portat a l'equip de campanya del president a gastar-se 1,1 milions de dòlars en anuncis a Facebook entre el 22 i el 28 de setembre, segons els informes de transparència política que duu a terme el gegant tecnològic.

Els anuncis volen ser un reforç dels arguments de Trump per desacreditar les raons que esgrimeixen els promotors de l'impeachment. Un dels espots publicitaris que ha llençat la campanya del candidat republicà defensa que l'impeachment no té "res a veure" amb el president, sinó amb la voluntat dels Demòcrates de silenciar els votants trumpistes. Un altre afirma: "Et volen prendre el vot". La campanya de Trump també ha publicat anuncis amb atacs als candidats demòcrates. L'anunci diu que "els socialistes intervencionistes com el dormilega Joe, el boig Bernie i la Pochahontas saben que no poden guanyar", en referència als seus tres principals rivals, Joe Biden, Bernie Sanders i Elizabeth Warren.

Ara bé, la campanya publicitaria de Trump no es limita a Facebook o a les xarxes socials. El president ha tuitat missatges molts similars: "La major caça de bruixes de la història del nostre país".

El divendres passat, la seva campanya va anunciar 10 milions de dòlars més per a l'estratègia publicitària, dels quals 2 milions provenen del Comité Nacional Republicà (RNC). Aquest paquet d'anuncis de format televisiu és el primer que compra el Partit Republicà en vuit anys. La seva projecció va començar diumenge, i serà present en 25 dels 50 estats.